Online coaching in job-seeking

This service is only available to the combined members of YTK who are members of both the unemployment fund and the YTK Association. Studentmembers of YTK Association can also use the service.

The service is available in Finnish.

As a combined member you have the opportunity to online coaching in job-seeking provided by Cimson Koulutuspalvelut which will give you encouragement and ideas for job-seeking. After receiving the entry codes you can study for a month at your own pace, regardless of time and place.

Online coaching can be complemented with personal guidance. In that case the instructor will give you guiding feedback on the job-seeking documents and the virtual interview you have completed during the training.

Fr.o.m. 1.9.2019 kan man genom träning också uppfylla aktivitetsförutsättningen enligt aktivitetsmodellen. För att du ska få ett intyg över att ha genomgått träningen, ska du välja träning med handledning. När du ha har genomgått träningen och du har fått personlig coaching, meddelar coachen (handledaren) det till YTK-Föreningen. Därefter skickar vi åt dig ett intyg, som ska lämnas till den som betalar ut förmånen.

TyönhakuRedi - Easy, clear and inspirational tutorial

1. Getting started and directions